• In primele luni ale acestui an, zeci de ieseni s-au plans comisarilor de la Protectia Consumatorilor de aparatele electrocasnice si electronice achizitionate de la magazinele din Iasi • O mare parte dintre reclamatii s-au dovedit a fi intemeiate, motiv pentru care au fost aplicate mai multe amenzi • In topul produselor cu defecte se afla telefoanele mobile, laptopurile, televizoarele, masinile de tocat si chiar drujbe
De la inceputul acestui an, comisarii ieseni de la Protectia Consumatorilor au fost asaltati de o avalansa de sesizari asupra produselor electronice si electrocasnice. Peste 50 de persoane au redactat reclamatii privind defectiunile cu care s-au confruntat imediat dupa ce au achizitionat astfel de produse. Cele mai multe dintre acestea au vizat problemele aparute la telefoanele mobile, laptop-uri si aparate foto, insa au reclamat si aparate precum masini de gaurit, masini de tocat, masini de spalat, casti audio si drujbe. Cu ocazia solutionarii reclamatiilor, au fost aplicate si amenzi in valoare totala de 6.000 lei. Firma Germanos a fost sanctionata cu 2.000 lei, pentru ca a depasit termenul de remediere a defectiunii unui telefon mobil. Tot o amenda de 2.000 lei a incasat Altex, in urma unei reclamatii referitoare la o masina de spalat. Nici SC Vextel SRL nu a scapat de amenda, dupa ce comisarii de la Protectia Consumatorilor au depistat ca o pereche de casti audio nu avea traducerea in limba romana a informatiilor de pe produs. Pe lista plangerilor intocmite de ieseni se afla si societati precum Dedeman, privind o masina de gaurit, eMag, cu trei reclamatii privind telefoanele mobile, doua referitoare la laptop-uri si altele cu privire la o placa de baza, o imprimanta si o camera foto, Sellgros cu o masina de tocat si Baumax cu o reclamatie referitoare la o drujba. "Un numar de alte 12 reclamatii privind telefoane mobile, laptopuri, camer