În mod surprinzător, unele dintre cele mai cunoscute companii nu au alocat niciun ban pentru siglele lor
Există însă şi logo-uri care au ajuns să coste câteva milioane de dolari
Preţul logo-urilor celor mai cunoscute branduri din lume variază foarte mult, în mod surprinzător. În timp ce unele companii au plătit sute de milioane de dolari pentru a le crea, altele au scăpat ieftin, achitând doar 15 dolari sau chiar niciun ban, potrivit BusinessInsider.
Oricum, un logo bun este esenţial pentru o companie atunci când vrea să construiască o strategie a brandului.
Când Pepsi a lansat noul model al sticlei, a decis să păstreze vechiul logo pe care îl modificase în 2008, plătind 1 milion de dolari.
Acesta este doar un exemplu clasic, de companie mare, care plăteşte mult pentru o campanie de rebrading. Cu toate acestea, este impresionant că unele companii au cheltuit foarte puţin pentru sigla lor.
Astfel, Microsoft se numără printre companiile care au decis să nu plătească niciun ban pentru logo. Celebra siglă a companiei software a fost recreată de designerii interni în 2012, evitându-se orice cost suplimentar.
Google este altă companie din IT care a ales să nu facă investiţii în acest sens. Faimosul curcubeu a trecut prin mici modificări de cât a fost creat, în anul 1998, de co-fondatorul Sergey Brin, cu ajutorul unui program gratuit numit GIMP. Apoi, Ruth Kedar este cel care a preluat responsabilitatea siglei, creând diferite prototipuri.
Nici Coca-Cola nu a plătit vreun dolar pentru logo-ul său. Cunoscut în toată lumea, acesta a fost realizat de Frank M. Robinson, partenerul de afaceri şi contabilul fondatorului companiei, în anul 1886. Potrivit datelor afişate pe site-ul producătorului de băuturi răcoritoare, Robinson a fost şi cel care a sugerat numele "Coca-Cola" plecând de la ideea că cei 2 "c" se vor dovedi folo