Honda a scos in sfarsit un motor diesel cu cilindree mica, primul propulsor japonez din Tehnologia Earth Dreams, Civic 1.6 i-DTEC 120 CP, care ii ofera modelului hatchback o autonomie de peste 1.000 km cu un plin de 50 de litri.
Noul motor diesel de 1,6 litri care echipeaza modelul Civic ofera un echilibru bun intre putere si consum redus de carburant.
In timpul testului, modelul Civic hatchback de 120 CP a inregistrat un consum de 3,4% la o viteza de 70 km/h si de 6,4% la 150 km/h, pe cruise control. In weekend, consumul in oras a fost de 4,6%, datorita sistemului Start/Stop care opreste motorul la semafor.
Cifrele de consum inregistrate de motorul japonez pot fi cu greu egalate de un alt propulsor de 1,6 litri german sau frantuzesc.
Masina de peste 1.300 kg cu motorul diesel accelereaza foarte bine in depasiri, oferind un raspuns rapid, o manevrabilitate sport. Pana la 100 km/h Civic 1.6 i-DTEC 120 CP are nevoie de 10,5 secunde, iar viteza maxima pe care o atinge este de 207 km/h.
Transmisia pentru motorul de 1,6 litri diesel este manuala cu 6 trepte. Pe bord avem un indicator trepte de viteza ce semnaleaza cel mai bun moment pentru a schimba treapta de viteza pentru a imbunatati consumul.
Un alt punct forte al motorului de 1,6 litri diesel este ca nu il auzi deloc, doar cand este turat insistent isi face simtita prezenta in interior.
Spre deosebire de motorul pe benzina, Civic diesel pare mai putin rigid, deci mai confortabil.
Modelul de test a fost echiparea de varf Lifestyle cu sistem de navigatie, care este disponibila doar pe baza de comanda si are un pret de 23.800 euro cu TVA.
Civic 1.6 i-DTEC este disponibil in trei echipari, S (18.580 euro cu TVA), Confort (20.800 euro cu TVA) si Sport (21.800 euro cu TVA). Transmisia este manuala in 6 trepte pentru toate echiparile.
Sistemul de navigatie pentru