Ajuns la cea de-a 83-a ediţie, motor-show-ul elveţian a părut mai plin de noutăţi ca oricând. Zeci de noi modele de serie, concepte și studii de design au luat ochii celor care au în plan, în pofida vremurilor tulburi, să achiziționeze o mașină nouă în acest an.
În ciuda anunțurilor premergătoare deschiderii expoziției, în care se menționa cu obstinație existența unui „pavilion verde“ unde mașinile electrice își vor demonstra abilitățile, realitatea a demonstrat încă o dată, dacă mai era necesar, că publicul este atras mai degrabă de vehiculele cu design îndrăzneț - ba chiar radical în anumite cazuri - cu sute de cai-putere sub capotă, și mai puțin de „avangarda verde“ impusă atât producătorilor, cât și cumpărătorilor de către autoritățile europene. De altfel, chiar și modelele expuse au subliniat faptul că producătorii au înțeles exact care este abordarea optimă prin care pot împăca cerințele potențialilor clienți cu solicitările politicienilor și ecologiștilor. Așa se face că, în timp ce la standul Rinspeed, de exemplu, unde era prezentat conceptul electric microMAX destinat transportului urban al viitorului, vizitatorii zăboveau doar câteva secunde, în fața fenomenalelor Lamborghini Veneno, Ferrari LaFerrari, McLaren P1 sau Volkswagen XL1 înghesuiala era continuă. E drept că până și aceste staruri, sosite parcă direct de pe platourile de filmare ale seriei Transformers, au ascuns strategic sub carapacea de carbon, magneziu și aluminiu câte un motor electric grație căruia consumul de carburant și emisiile de CO2 se apropie de valorile afișate de un autoturism obișnuit. Pe lângă aceste vedete incontestabile ale expoziției de la Geneva, pulsul vizitatorilor a fost accelerat de vederea noilor apartamente de lux pe roți produse de Rolls-Royce, Bentley, Audi, Mercedes-Benz sau BMW.
Coborând în lumea reală, este demn de luat în seamă aplombul cu care pro