Primele analize efectuate la bord au confirmat prezenţa metalelor grele
Prefectura a instituit un comandament pentru Flaminia
S-au luat măsuri speciale de protecţie a zonei unde este ancorată nava: nu este permis survolul, navigaţia este restricţionată pe o rază de trei mile marine
Instituţiile de stat au demarat, ieri, operaţiunile de inspecţie a portcontainerului MSC Flaminia, aflat în rada Portului Constanţa, la peste zece kilometri de oraş. Până ieri după-amiază nu se luase, oficial, nicio decizie privind acceptarea navei la descărcare în Portul Constanţa. Prefectura Constanţa a convocat, luni seară, primul comandament pentru analiza situaţiei şi, în funcţie de rezultatul inspecţiilor demarate la bordul vasului, se va decide dacă echipele de specialişti vor mai preleva alte probe de la bordul vasului.
„Există metale grele (la bord – n.r.) care sunt dăunătoare pentru mediu“, a confirmat Eugen Bola, prefectul Judeţului Constanţa. Raportul primelor inspecţii relevă faptul că, în trei dintre magaziile navei, mai există încă aproximativ 100 de containere calcinate în urma incendiului izbucnit la bord. Ca să nu existe nicio suspiciune privind veridicitatea rezultatelor probelor, pe lângă cele trei analize efectuate de către firmele implicate în acest transport, autoritatea judeţeană a solicitat sprijinul Rompetrol Rafinare şi Comisiei Naţionale pentru Controlului Activităţilor Nucleare pentru efectuarea unor analize paralele pe linia petrochimică şi, respectiv, nucleară. În plus, s-au dispus măsuri suplimentare de interzicere a survolului aerian al zonei în care se află nava, iar navigaţia este interzisă pe o rază de trei mile în jurul vasului.
MSC Flaminia ar putea intra, cel mai devreme, în prima parte a săptămânii viitoare în port şi asta numai dacă probele prelevate luni vor fi considerate concludente. În caz contrar, vor fi repetate a