Autorităţile locale, judeţene, dar şi forţele politice din Olt fac demersuri pentru ca Depoul Piatra-Olt să preia atribuţiile Depoului Călători Piteşti.
Cel mai important aspect pentru ca acest lucru să se întâmple este ca actualul Depou Piatra-Olt, ce aparţine CFR Marfă, să nu fie privatizat odată cu această companie. Ministrul secretar de stat în Ministerul Transporturilor, Nicu Buică, face demersuri pentru ca depoul să fie transferat.
„Caietul de sarcini pentru privatizarea CFR Marfă a fost finalizat, iar pe data de 4 aprilie trebuie aprobat. În documentaţie, Piatra-Olt este prins drept corp business. Încercăm pe ultima sută de metri să facem acest transfer, să iasă din corp business. Discutăm cu toate persoanele implicate, directorul general de la CFR Marfă, CFR Călători. În măsura în care este legal, spre să reuşim să facem această mişcare. Ar fi foarte benefică pentru judeţul Olt, în primul rând”, spune Buică.
Depoul Marfă Piatra-Olt, modernizat în ultimii ani
Un lucru foarte important îl reprezintă faptul că în ultimii doi ani în Depoul Marfă Piatra-Olt s-au făcut o serie de investiţii în valoare de câteva sute de mii de euro, pentru ca acesta să corespundă tuturor normelor de mediu. Cea mai importantă, canalizarea depoului, a suferit reparaţii capitale. În acest moment, la Piatra-Olt se poate face orice fel de reparaţie şi revizie a oricărui tip de locomotivă. Acum, se fac şi reperaţii la locomotivele de călători, dar unele minore. Aducerea depoului de călători de la Piteşti ar însemna creşterea volumului de muncă şi, automat, a personalului.
„Structura de marfă ce se regăseşte în prezent la Piatra-Olt este foarte importantă pentru platforma industrială a Slatinei, bazinul carbonifer de la Berbeşti-Alunu, Uzinele Sudice Govora, dar şi pentru o eventuală repornire a Oltchim. Cred că este cel mai bine poziţio