În perioada 29 – 31 martie 2013, 20 de tineri au fost instruiți în primul atelier de lucru din cadrul proiectului „Pregătiți pentru viitor”. Atelierul „Organigrama – ierarhia de care un angajat trebuie să țină cont” a avut ca obiectiv dezvoltarea abilităților de management organizațional prin metode nonformale pentru tineri în scopul înțelegerii mencanismelor ce se succed în cadrul instituților publice sau companiilor private, dar și ale ONG-urilor.
Atelierul a avut mai multe activități nonformale promovând educarea tinerilor într-un mod plăcut și participativ, debutând cu câteva jocuri de cunoaștere a membrilor grupului, exerciții de spargere a gheții și de energizat grupul.
Au fost pregătite mai multe jocuri de rol prin intermediul cărora tinerii să înțeleagă managementul organizațional și diversele culturi organizaționale, s-au efectuat și studii de caz pe anumite instituții publice, companii private și ONG-uri.
Totodată, tinerilor le-au fost aplicate teste de auto-cunoaștere și de identificare a rolului pe care l-ar putea avea în cadrul unei echipe de lucru, dar și pentru a afla abilitățile de lider ale acestora.
„Din evaluările realizate la finalul atelierului de lucru, am primit un feed-back pozitiv, tinerii arătându-se deosebit de mulțumiți de lucrurile noi pe care și le-au însușit dar mai ales de metoda prin care acestea le-au fost prezentate”, ne-a transmis coordonatorul proiectului, Cristian Dima.
“Pregătiţi pentru viitor” este un al tinerilor voluntari și membri ai Asociației Absolvenților Universității „1 Decembrie 1918” Alba Iulia în parteneriat cu Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Alba, Universitatea „1 Decembrie 1918” Alba Iulia, Centrul de Informare, Consiliere și Orientare în Carieră din Universitatea „1 Decembrie 1918” Alba Iulia și Liga Studenților.
Proiectul este finanţat de ANPCDEFP prin Programu