Românii cheltuie, în medie, 5 euro pentru accesorizarea telefoanelor mobile din gama entry şi 10 euro pentru smartphone-uri, potrivit estimărilor EuroGsm, cel mai mare retailer al operatorului de telefonie mobilă Orange România. Cele mai cumpărate accesorii sunt cele pentru protecţia telefonului, precum husele de silicon sau foliile pentru ecran, dar şi cardurile de memorie microSD sau hands-free-urile.
„Bugetul de achiziţie pentru accesorii depinde în foarte mare măsură de ce dispozitiv utilizează fiecare. Cei care folosesc telefoane din gama entry level se orientează în special către hands-free-uri, fie cu fir, fie prin tehnologia bluetooth, care le asigură o anumită libertate în utilizarea dispozitivului. Posesorii de smartphone optează pentru accesorii de protecţie a telefonului, precum husele de silicon, cele create special pentru un anumit model sau foliile de protecţie pentru ecranul tactil”, a explicat Zoltan Halmai, directorul comercial al EuroGsm.
Potrivit acestuia, principalele criterii pentru achiziţia de accesorii sunt compatibilitatea cu dispozitivul mobil, modul de întrebuinţare al dispozitivului şi bugetul clientului.
Pentru utilizatorii de smartphone şi tablete, cele mai utile şi mai căutate accesorii sunt powerbank-urile sau acumulatorii suplimentari şi tastaturile externe. „Astfel de accesorii asigură o autonomie mai mare dispozitivelor mobile, atât în ceea ce priveşte durata de întrebuinţare, cât şi viteza de utilizare, iar posesorii de smartphone şi tabletă s-au convins de aceste aspecte”, a precizat Zoltan Halmai.
Printre cele mai scumpe accesorii comercializate în reţeaua EuroGsm, al căror preţ depăşeşte 1.000 de lei, se numără seturile auto sau căştile bluetooth speciale, preferate în special de către bărbaţi.
Accesoriile cumpărate de către femei sunt în general cele fashion - genţ