Operatorul aerian de stat Tarom isi doreste ca anul acesta procentul de bilete vandute online sa ajunga la 40-60% din totalul vanzarilor, de la 7-8% in prezent, ca urmare a lansarii unei noi platforme de comert electronic, a declarat pentru Wall-Street.ro, Liviu Constantin, e-commerce manager in cadrul companiei.
Tarom vrea sa puna accentul pe online pentru ca astfel compania poate trece mai usor pe profit, prin cresterea semnificativa a vanzarilor fara sa faca investitii mari.
“Costurile noastre sunt mult mai mici pe online, iar in actualul context noi de asta avem nevoie, trebuie sa devenim profitabili. Trebuie sa ne scadem costurile si singurul mod este abordarea acestei zone”, explica managerul.
Tarom trebuie sa ajunga pe profit in 2015 (la un castig de 92 de milioane de lei), ultimul an de profit al companiei fiind 2007. Intre 2008 si 2011, compania a acumulat pierderi de 835,8 milioane lei, conform Ministerului de Finante. In acelasi timp, Tarom a pierdut anul trecut in jur de 236 milioane de lei, insa datele sunt deocamdata preliminare si neaduditate.
De asemenea, compania vrea sa ajunga in 2015 la un grad de ocupare de 73% (in jur 2,5 milioane de calatori transportati) de la un procent de 66% si 2,19 milioane de oameni in 2012. Investitie de 250.000 de euro in dezvoltarea pe online Operatorul a inceput sa vanda bilete de avion online in urma cu cinci ani, insa conducerea companiei a decis sa investeasca in online in septembrie anul trecut, in perioada in care era in desfasurare procesul de recrutare a unui CEO privat.
“Planul de extindere pe online a fost atat pe agenda fostului Consiliu de Administratie si este si acum”, spune Liviu Constantin. De altfel, un avantaj pentru companie este faptul ca printre membrii Consiliului se numara si Marius Ghenea, fondatorul Fit Distribution, al doilea jucator pe piata locala de come