7, 8 sau 10 minute au astăzi hiturile pop ale lui Justin Timberlake şi ale Lanei Del Rey. Cântăreţii de pe scena internaţională au renunţat la forma simplistă ce i-a consacrat, în favoarea melodiilor ample, de lungă durată, care, dincolo de sonoritate şi versuri, exprimă o filosofie de viaţă.
„Pop-ul este cea mai competitivă formă de muzică“, spune William Adams, cunoscut drept will.i.am, producătorul şi compozitorul formaţiei The Black Eyed Peas. „Întotdeauna te lupţi să fii adoptat şi acceptat de masele de oameni, iar gusturile se schimbă în permanenţă“, explică artistul pentru publicaţia britanică „The Telegraph“.
„La fiecare interval de patru ani, sunetul se schimbă, lumea se schimbă, la fel şi politica şi tehnologia. Dacă rezişti mai bine de patru ani, asta înseamnă că eşti pe calea corectă. Dar opt sau 12 ani? Cine mai e încă acolo?“, întreabă will.i.am, care la sfârşitului anului trecut a colaborat cu Britney Spears.
Justin Timberlake este unul dintre veteranii care s-au lansat în anii ’90, în trupa ’N Sync. În doar o săptămână, cel mai recent album al lui, „The 20/20 Experience“, apărut pe 19 martie, s-a vândut în 968.000 de copii, clasându-se direct pe locul I în topul Billboard 200. Acesta este al 19-lea cel mai bine vândut album din ultimii 22 de ani, de când sistemul SoundScan monitorizează materialele muzicale.
Una dintre explicaţiile acestui succes este, desigur, absenţa lui Timberlake din sfera muzicală (artistul în vârstă de 32 de ani nu a mai lansat un album din 2006, de la „FutureSex/ LoveSounds“, între timp căsătorindu-se şi cu Jessica Biel). Un alt motiv este stilul muzical diferit.
Albumul este prototipul noului trend, cu piese de depăşesc, în medie, şapte minute şi combină mai multe structuri muzicale, de la sunetele liniştitoare de pian, la cele ritmice de bas. „Mirrors“, melodia dedicată partenerei sale, este o c