Antreprenorii sunt cameleoni, poarta multe palarii, se adapteaza in functie de ce nevoi are piata. Cu toate acestea, multi uita de faptul ca un client tine foarte clar minte brandul tau si mesajul pe care il poarta, arata Entrepreneur.com
Clientii nu sunt interesati si nici nu stiu ce se afla in spatele cortinelor, in sediul tau sau in Excelul de final de an.
Unicul lucru remarcat cu adevarat de clienti este valoarea brandului tau, imaginea ta. Astfel, Volvo subliniaza ca te tine in siguranta. IBM “construieste o planeta mai inteligenta”.
Pe clienti nu ii intereseaza ce ai vrea tu sa fii. Ei doar merg prin viata si observa, incidental, lucruri. Asa cum unii oameni isi fac impresii despre un alt om, asa isi fac si despre o companie, un brand.
Este foarte tentant sa incerci sa fii totul, pentru toti. S-ar putea sa vinzi cate ceva, pe termen scurt. Pe termen lung insa, sacrifici o impresie de brand solida cu un amalgam care nu ramane in constiinta colectiva.
Pozitionarea este deci arta sacrificiului – sa sacrifici lucrurile care ai putea fi si sa descoperi pe cel care ar trebui sa fii. Chiar daca spui ca “fac mai multe lucruri, pe mai multe planuri”, acest lucru nu este relevant. Gaseste acel numitor comun. Aminteste-ti – IBM – face mai multe lucruri, dar are o singura imagine de brand, un singur slogan.
Sunt patru lucruri la care trebuie sa fii atent atunci cand iti alegi brandul si mesajul. Citeste si:IBM a deschis in Bucuresti un laborator pentru dezvoltarea de echipamente de reteaSeful IBM pentru Europa de Sud si de Est: Nu a existat vreun interes major pentru achizitii in RomaniaMihai Tudor, promovat in regiune ca director general. Vezi cine e noul sef al IBM Romania
1. Nucleul mesajului trebuie sa fie atat rational cat si emotional. Trebuie sa se conecteze la mintile si sufletele oamenilor.
2. Trebuie sa