Am mers cu tot felul de taximetriști în viața mea. Taximetriști mitocani, taximetriști semibeți, taximetriști care se uitau mereu peste umăr să vadă dacă nu-i urmărește Poliția.
Totuși niciodată nu mi-a fost atît de frică că n-o să ajung întreg acasă ca vinerea trecută, cînd am luat un taximetrist de minimum 120 de ani. Omul prinsese toate războaiele. Ale lui Cuza. Prima mașină pe care a condus-o a fost o diligență și primul lui client a fost Tudor Vladimirescu. Dar asta n-ar fi contat foarte mult dacă domnul cu pricina ar fi fost familiarizat cu ultimele descoperiri ale tehnicii. De exemplu, cutia de viteze, faptul că nu e OK să adormi pe capră și semafoarele, sau mai precis cele cinci semafoare pe roșu pe care a trecut cu 25 km/h în timp ce Dolănescu urla în boxe. „E roșu. E roșu. Opriți. E roșu. E roșu. Ați trecut pe roșu.“ „Ei, și ce dacă e roșu? N-am scăpat și de data asta?“
Publicat în Cațavencii, nr. 12 (90) 2013
Am mers cu tot felul de taximetriști în viața mea. Taximetriști mitocani, taximetriști semibeți, taximetriști care se uitau mereu peste umăr să vadă dacă nu-i urmărește Poliția.
Totuși niciodată nu mi-a fost atît de frică că n-o să ajung întreg acasă ca vinerea trecută, cînd am luat un taximetrist de minimum 120 de ani. Omul prinsese toate războaiele. Ale lui Cuza. Prima mașină pe care a condus-o a fost o diligență și primul lui client a fost Tudor Vladimirescu. Dar asta n-ar fi contat foarte mult dacă domnul cu pricina ar fi fost familiarizat cu ultimele descoperiri ale tehnicii. De exemplu, cutia de viteze, faptul că nu e OK să adormi pe capră și semafoarele, sau mai precis cele cinci semafoare pe roșu pe care a trecut cu 25 km/h în timp ce Dolănescu urla în boxe. „E roșu. E roșu. Opriți. E roșu. E roșu. Ați trecut pe roșu.“ „Ei, și ce dacă e roșu? N-am scăpat și de data asta?“
Publicat în Cațavencii, nr. 12