Licitaţia pentru desemnarea constructorului halei agroalimentare a fost adjudecată, în 2011, de SC Copisa Constructora Pirenaica SA Barcelona, în asociere cu SC Consinit Zalău şi SC Ianus SRL Zalău, după ce firmă care a avut ofertă cu preţul cel mai mic (criteriul după care s-a atribuit contractul) - o societate din Zalău, în parteneriat cu una din Satu Mare - a fost descalificată.
Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în 31 august 2011, fiind semnat un contract subsecvent, aferent unui procent de aproximativ 70 la sută din lucrări, ce prevedea o durată de execuţie de şapte luni. Pentru restul lucrărilor, ar fi trebuit semnat un nou contract subsecvent, după finalizarea lucrărilor prevăzute de primul. Valoarea contractului, semnat pentru o perioadă de patru ani, se ridica la peste 12 milioane de lei, dintre care pentru primul an au fost alocaţi 8.754.400 de lei.
Firmele acuză
Conform termenului stabilit, acea primă parte a procesului de construcţie ar fi trebuit finalizată 31 martie 2012, însă firmele constructoare nu au reuşit să se încadreze în acest termen. Potrivit lui Mihai Ielciu, reprezentantul legal al celor trei firme, motivul întârzierii în construcţie a fost faptul că Primăria Zalău nu le-a pus constructorilor la dispoziţie detaliile tehnice de execuţie până în februarie 2012, deşi, conform contractului, aceste documente trebuiau date firmelor chiar la semnarea contractului. „Am primit documentele – şi atunci atunci, doar parţial – abia în februarie şi martie, când ar fi trebuit finalizate lucrările”, precizează avocatul, motiv pentru care s-a şi decis, de comun acord cu primăria, prelungirea cu încă cinci luni a termenului de execuţie, mai precis, până la 31 august 2012.
Constructorii nu au putut să respecte nici acest nou termen – pentru că – spune Mihai Ielciu, din momentul primirii detaliilor tehnice de execuţ