Românii şi-au alocat în medie un buget de 540 de lei pentru Paşte şi 1 Mai, cea mai mare parte a acestei sume mergând către cumpărăturile pentru sărbătorile pascale, potrivit unui studiu al companiei de cercetare de piaţă MEDNET Marketing Research Center.
Astfel, din totalul sumei, 358 de lei merg către cumpărăturile de Paşte şi 180 de lei pentru cele de 1 Mai. Mai mult, 38% dintre persoanele intervievate apreciază că bugetul planificat pentru sărbătorirea Zilei Internaţionale a Muncii este la fel cu cel de anul trecut, în timp ce numai pentru 8,5% dintre aceştia suma va fi mai mare.
În ceea ce priveşte bugetul de Paşte, 34% dintre locuitorii din mediul urban intervievaţi spun că bugetul este neschimbat, în timp ce 12% spun că acesta a crescut. În contextul în care primele de Paşte se lasă de cele mai multe ori aşteptate, iar românii sunt tot mai precauţi în achiziţii, 32% dintre intervievaţi spun că suma alocată va fi mai mică.
Studiul a fost realizat online, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional, urban, în perioada 18 – 23 aprilie 2013. Au fost intervievate 1138 persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 70 ani. Marja de eroare a studiului este de ±2,91%.
Românii şi-au alocat în medie un buget de 540 de lei pentru Paşte şi 1 Mai, cea mai mare parte a acestei sume mergând către cumpărăturile pentru sărbătorile pascale, potrivit unui studiu al companiei de cercetare de piaţă MEDNET Marketing Research Center.
Astfel, din totalul sumei, 358 de lei merg către cumpărăturile de Paşte şi 180 de lei pentru cele de 1 Mai. Mai mult, 38% dintre persoanele intervievate apreciază că bugetul planificat pentru sărbătorirea Zilei Internaţionale a Muncii este la fel cu cel de anul trecut, în timp ce numai pentru 8,5% dintre aceştia suma va fi mai mare.
În ceea ce priveşte bugetul de Paşte, 34% dintre locuitorii din mediul urban