TIMISOARA. Peste 8.500 de garaje sunt inghesuite printre blocurile din Timisoara. Nu toate sunt insa conform legii. Mai bine de un sfert dintre ele, mai exact aproape 3.500 din constructiile edificate ca si garaje sunt ilegale, insa autoritatile locale au vrut sa demoleze doar… 28 dintre ele. Motivul? incearca sa ii ajute pe proprietari sa intre in legalitate, desi sunt constienti ca aceste constructii nu prea ne ajuta sa ne consideram un oras de cinci stele, daramite sa obtinem titlul de Capitala culturala europeana. Avem noroc ca de ceva vreme este interzisa construirea garajelor pe domeniul public.
Potrivit unor statistici obtinute de la functionarii din Primaria Timisoara, la ultima inventariere a Directiei de Urbanism, facuta acum trei ani, in capitala Banatului existau 8.512 garaje, din care doar 5.087 au autorizatie de construire. Fara autorizatie erau 2.605 si alte 820 de garaje din tabla. Proprietarii au fost somati sa intre in legalitate, insa cu greu reusesc sa faca asta. Lucrurile se misca extrem de incet, in ultimii cinci ani doar 637 de garaje au intrat in legalitate, in vreme ce in ultimii sase ani au fost emise doar 28 de dispozitii de demolare a constructiilor ilegale. Din acest total, doar 14 au fost demolate de executorii din Primarie, actiunile fiind stopate pe vremea fostului primar, Gheorghe Ciuhandu, pentru ca ”nu se puteau demola toate, pentru ca sunt construite sub forma de baterie”, explica reprezentantii Primariei Timisoara. Datele de la Primarie se bat cap in cap… la directiile de specialitate.
Pe de alta parte, potrivit Directiei de Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse din cadrul Primariei, pe terenurile din domeniul public sau privat al Timisoarei exista in evidenta Compartimentului Locuinte si Garaje un numar de 5.153 de garaje, din care 2.605 construite de timisoreni cu contracte de concesiune pentru terenuri de la