În perioada 1 – 5 aprilie Clădirea B a Universităţii “Petru Maior” (P-ţa Republicii 38) găzduieşte o serie de ateliere având la bază pedagogia experienţială, organizate în cadrul proiectului “Să ştii mai multe, să fii mai bun”, ateliere la care vor participa peste 400 elevi din judeţ. Săptămâna “Să ştii mai multe, să fii mai bun” a debutat luni, 1 aprilie, cu un program care a avut la bază autodisciplina şi puterea de concentrare, protagonişti fiind elevii liceelor “Romulus Guga” şi “Traian Săvulescu”.
“Să ştii mai multe, să fii mai bun” este un program care ţinteşte ideea de a arăta că se poate face educaţie şi altfel. Fiecare dintre elementele educative conţin un element de distracţie, de efort, dar şi un element de învăţare. Activitatea pe care o desfăşurăm în prima zi are la bază autodisciplina şi puterea de concentrare. Avem prezenţi elevi de la “Romulus Guga”, o clasă de a VII-a, şi două clase, a IX-a şi a X-a de la Colegiul “Traian Săvulescu”. Ideea pe care vrem noi să o promovăm cu acest program “Să ştii mai multe, să fii mai bun” este că se poate face şcoală într-un alt fel. Suntem un grup de oameni care tatonăm să vedem ce putem să facem pentru a schimba ceva în învăţământul românesc. S-ar putea să continuăm cu noi programe, “Şcoala după şcoală”, cu o clasă de grădiniţă sau de şcoală primară. Urmează să vedem impactul pe care îl are la elevi şi părinţi, să vedem apoi pe care dintre aceste căi mergem”, ne-a declarat Oltea Goia-Demian, profesoară de fizică, formator, iniţiatorul proiectului “Să ştii cât mai multe, să fii mai bun”.
Autocontrolul prin Guvernatorul chinez
Atelierul educativ al zilei de luni a stat sub auspiciile Guvernatorului chinez, un joc educativ care a pus la încercare autocontrolul şi disciplina elevilor participanţi.
“Se pare că este o poveste adevărată care s-a întâmplat cu secole în urmă înChina. Se putea alege