Investiţiile spaniole nu pot fi înţelese de omul de rând. De ce ar investi un guvern în aeroporturi-fantomă, de pe care nu s-a ridicat niciodată niciun avion? Sau de ce ar cumpăra un consiliu local tuburi fluorescente pentru următorii trei zeci de ani? Sunt doar câteva dintre întrebările pe care şi le pun europenii când aud de „marile” investiţii ale Spaniei, ţara cu cel mai mare şomaj din UE.
Autorităţile spaniole au irosit fondurile europene pe investiţii ce se dovedesc la ora actuală făcute doar pentru a cheltui banii, fără nici un fel de justificare economică. Reporterii de la „The Times“ au descoperit o închisoare în care nu există nici un deţinut, dar şi un aeroport de pe care nu a decolat sau aterizat, de când a fost construit, nici un avion.
„Oricine poate vizita terminalul şi să se plimbe pe pistele de aterizare”
Aeroportul din Castellon, din nordul provinciei Valencia, a fost inaugurat acum doi ani şi a costat 150 de milioane de euro. De mai bine de 700 de zile, angajaţii aeroportului aşteaptă să vadă sosirea unui avion, lucru care însă nu se va întâmpla probabil nici în viitorul apropiat deoarece nu are licenţa de operare şi nici nu a reuşit să atragă companiile aeriene low-cost.
„Unii oameni ar spune că suntem nebuni că inaugurăm un aeroport fără avioane, dar nu au înţeles nimic. În următoarea lună şi jumătate orice cetăţean care doreşte va putea să viziteze terminalul şi să se plimbe pe pistele de aterizare, ceva ce nu ar putea face dacă ar decola sau ar ateriza avioane”, a declarat în martie 2011, la inaugurarea aeroportului din Castellon, Carlos Fabra, directorul instituţiei.
Deşi au încercat în nenumărate rânduri să vândă aeroportul din Castellon, autorităţile spaniole nu au reuşit mare lucru. De exemplu, în iarnă, se zvonea că un consorţiu spaniolo-libian ar cumpăra aeroportul pentru 200 de milioane de euro, însă