Cei mai mulţi copii adoptaţi înregistrează rezultate bune sau foarte bune la şcoală, doar patru la sută dintre părinţi apreciind că performanţa şcolară a celor mici este slabă sau foarte slabă, deşi acest lucru nu înseamnă repetarea anului şcolar, rezultă dintr-un studiu prezentat de Oficiul Român pentru Adopţii, conform Mediafax. Studiul privind strategiile de comunicare despre adopţie între părinţii adoptivi şi copilul adoptat, realizat de ORA, Unicef şi Facultatea de Soiologie şi Asistenţă Socială din cadrul Universităţii Bucureşti, arată că 86 la sută dintre copiii adoptaţi, incluşi în eşantion, sunt la şcoală, iar 11 la sută nu sunt înscrişi, pentru că sunt prea mici.
Iniţiatorii studiului arată că aprecierea părinţilor cu privire la rezultatele şcolare ale copiilor este una obiectivă, precizând că procentul de patru la sută dintre părinţii care declară rezultate slabe sau foarte slabe la învăţătură ale copiilor se reflectă în procentul celor au avut corigenţe sau au fost penalizaţi în vreun fel la şcoală. Din răspunsurile părinţilor mai reiese că nu există o tendinţă în rândul copiilor către probleme de adaptare socială sau comportamente antisociale/deviante. Cercetarea a utilizat metode mixte de culegere a datelor: prin aplicarea unui chestionar pe un eșantion reprezentativ de 516 familii adoptive, care au încheiat procedura de adopție cu cel puțin doi ani în urmă. Deși eșantionul inițial a fost stabilit la 570 de persoane, în perioada destinată culegerii datelor au fost identificate și intervievate 516 persoane. Astfel, marja de eroare teoretică a crescut de la ±4 la sută la ±4.21 la sută.
Cei mai mulţi copii adoptaţi înregistrează rezultate bune sau foarte bune la şcoală, doar patru la sută dintre părinţi apreciind că performanţa şcolară a celor mici este slabă sau foarte slabă, deşi acest lucru nu înseamnă repetarea anului şcolar, rezultă dintr-