Patru şcoli din judeţ, împreună cu alte trei unităţi şcolare din Londra şi mai multe asociaţii colaborează pentru a găsi soluţii practice în încercarea de integrare a copiilor şi tinerilor romi în comunitate. Cheia este înţelegerea istoriei, culturii şi limbii comunităţilor de romi, consideră iniţiatorii proiectului. Partenere în proiectul Comenius Regio dintre Braşov şi Londra sunt şcolile din Apaţa, Augustin, Crizbav, Măieruş şi trei unităţi şcolare din Londra. „Braşovul ne-a ales pe noi în mod indirect. Noi suntem din Redbridge, unde ne-am trezit cu o comunitate de copii romi şi nu ştiam cum să ne adresăm. Ne-am interesat şi am aflat că în Braşov există o comunitate mare de romi şi este un bun exemplu în această chestiune”, a declarat pentru Braşovul Tău Sue Mutter, reprezentant al partenerului englez.
Proiect pe doi ani. Partenerii vor să găsească soluţii pentru reducerea ratei abandonului şcolar şi includerea copiilor şi tinerilor în comunităţi. La final va fi elaborat şi un ghid de bune practici. „Categoric a influenţat până la acest moment activitatea efectivă de la clasă a dascălilor şi în continuare încercăm să facem toate demersurile pentru ca aceşti copii să fie integraţi, respectaţi şi să aibă rezultate şcolare cât mai apropiate de ale celorlalţi copii”, ne-a spus Ariana Bucur, inspector şcolar general IŞJ Braşov. Proiectul este susţinut şi de Prefectura Braşov „Aceşti copii au nevoie de educaţie, de foarte multă educaţie, de înţelegere a părinţilor, că ei trebuie să-şi construiască o carieră, însă problema nu trebuie să rămână numai la acest nivel, ea trebuie dusă şi la implicarea autorităţilor locale”, a declarat prefectul Mihai Mohaci.Durata acestui proiect este de doi ani şi se va încheia în anul 2014.
Patru şcoli din judeţ, împreună cu alte trei unităţi şcolare din Londra şi mai multe asociaţii colaborează pentru a găsi soluţii practice î