Orice conflict poate fi rezolvat pe cale amiabilă, cu condiţia ca ambele părţi să-şi dorească acest lucru. O axiomă care te trimite cu gândul către rolul mediatorilor în conflictele financiare
«CEC Bank a inclus în contractele cu clienţii persoane fizice clauze speciale privind medierea», a spus Ramona Bratu, consilierul preşedintelui CEC, la Conferinţa „Medierea - răspunsul la problemele noastre“, organizată de NetworkEvents şi Capital săptămâna trecută. Este, până acum, singura bancă ce dă clientului posibilitatea atestată oficial de a apela la serviciile unui mediator în cazul în care apar probleme pe parcursul desfăşurării contractului de credit.
Cu siguranţă, nu va fi ultima instituție bancară ce face acest lucru.
„Pentru bănci, avantajele medierii sunt evidente, întrucât le ajută foarte mult în gestiunea riscului. Până la urmă, ne dorim să avem cu clienţii noştri o relaţie de afaceri pe termen lung“, continuă consiliera de la CEC. Până la urmă, este logic, ce bancă îşi poate dori musai un proces care să aducă în faţa publicului informaţii pe care le-ar fi dorit confidenţiale? Riscul de deterioare a reputaţiei este substanţial atunci când ajungi pe băncile tribunalului, fie că pierzi fie că, până la urmă, câştigi procesul. Tocmai acesta, explică Zeno Şustac, vicepreşedintele Consiliului Mediatorilor, este poate principalul atu al mediatoriului. „Faptul că un anumit contract rămâne secret este un lucru foarte important. Unele lucruri care se întâmplă în interiorul companiilor trebuie să rămână acolo“, a afirmat el. Că medierea ar putea fi o soluţie este de acord chiar şi avocatul Gheorghe Piperea, cel care reprezintă mai mulţi clienţi în procesele lor cu băncile.
Avocatul aminteşte însă şi de condiţiile ce ar trebui îndeplinite pentru ca medierea să funcţioneze. „S-a afirmat, printre altele, că medierea face din părţile unui litigiu