Scris de Cristina Ghilea - PUG-ul dă 12 mp de spaţiu verde/orădean. Oradea-i „capitală verde” pentru că, cică, are 25 mp/locuintor. Cine minte?
Da, în următorii 30 de ani un rând de case de pe strada Avram Iancu trebuie demolate. Aceeaşi soartă e rezervată şi pentru cel puţin un rând de clădiri de pe strada Sucevei. Aşa numitul Masterplan – strategia de dezvoltare urbană a Oradiei până în anul 2030 confirmă spusele primarului Ilie Bolojan, susţinător declarat al remodelării urbanistice chiar dacă aceasta s-ar face cu boldozerul. Documentul de aproape 90 de pagini este postat pe situl Primăriei şi poate fi amendat cu observaţii până pe 15 aprilie.Ar împinge centura
Sub titlul „prelungirea inelului ocolitor”, masterplanul acreditează utilitatea împingerii centurii de Sud, „pe un traseu exterior zonelor urbanizate, prin prelungirea străzii Ogorului”. Spre est, noua arteră ar urma o rută paralelă cu calea ferată, la sud de aceasta, începând din dreptul CET 2. Proiectul propune racordul la DN1 la est de localitatea Oşorhei, în vederea fluidizării circulaţiei şi a reducerii poluării în zona locuită. Spre vest, traseul este Calea Sântandrei – Frigoexpres Sîntion – DJ 190 - autostrada A3.Ar demola pentru tramvai
Extinderea reţelei de tramvai spre Universitate, necesitate evidentă chiar şi pentru un ne-expert, figurează şi în masterplan. Propunerea traseului este strada Avram Iancu – Armatei Române – strada Islazului – Calea Aradului cu precizarea că scopul urmărit este „legarea zonei de dezvoltare din jurul universităţii, precum şi zona de retail de pe Calea Aradului de centrul istoric”.
Beneficiarii lărgirii străzii Avram Iancu ar fi pietonii, bicicliştii şi clienţii transportului public. „Pe termen lung, modernizarea poate fi realizată prin realinierea şi restructurarea frontului vestic şi lărgirea amprizei. Pe termen scurt/mediu, premisa măsurilor de r