Tim Cook, directorul Apple, a semnat o scrisoare în care şi-a cerut scuze faţă de clienţii din China, iar rezultatele s-au văzut imediat. Mass-media din China şi-au schimbat atitudinea faţă de americani.
Clienţii din China, şi mai ales regimul de conducere, au socotit că Apple are o politică nedreaptă. Astfel a început în urmă cu peste două săptămâni un război mediatic îndreptat contra americanilor. Tim Cook a socotit că o scrisoare prin care să-şi ceară scuze ar fi bună şi chiar a făcut minuni pentru Apple, notează Reuters.
Apple a recunoscut, prin scrisoarea publică, faptul că se poate ca politica să fi fost înţeleasă greşit şi a promis că va ajusta lista de termeni şi condiţii pentru telefoanele iPhone deja vândute în China. De ce a făcut Apple aşa ceva? Pentru că piaţa chineză este a doua cea mai mare pentru companie şi cea cu cea mai mare creştere, cu vânzări de aproximativ 7 miliarde de dolari.
Chiar dacă Steve Jobs nu obişnuia să îşi ceară scuze, nici când iPhone 4 avea probleme cu recepţia (Antennagate), Tim Cook este la al doilea moment de plecat capul, primul fiind după semi-eşecul Apple Maps. Acum, rezultatele au fost cu mult mai bune.
„Scrisoarea prin care compania îşi cere scuze a relaxat relaţia dintre Apple şi piaţa din China. Reacţia sa merită tot respectul, în comparaţie cu cea a altor companii americane“, scrie „Global Times“, un tabloid publicat de Partidul Comunist. „Faptul că Tim Cook, din postura de director, a răspuns problemelor din China arată cât de importantă este această piaţă şi nu doar pentru Apple, ci pentru toate companiile multinaţionale de aici“, a declarat Kent Kedl, şeful pe China şi Nordul Asiei al companiei de risk consultancy Control Ricks.