Sorin Stoica este un om de afaceri vizionar şi, înainte de declanşarea crizei, în 2007, a pus bazele unei agenţii „născută din pasiunea pentru călătorii” - Eturia – care oferă servicii personalizate de turism, un concept care pe pieţele occidentale este deja implmentat de foarte mult timp. Nu este la primul start-up şi poate, de aceea, experienţa şi-a pus amprenta şi pe strategia de business.
În 2006, a vândut afacerea de retail de telefoane mobile Dasimpex într-o tranzacţie estimată la 4,5 milioane de euro, iar banii i-a reinvestit în start-upuri şi în imobiliare. Fascinat de ţări îndepărtate de bătrânul continent, spune că, pentru a avea cele mai bune servicii, verifică destinaţiile şi că a investit, numai în primii ani, în jur de 300.000 de euro doar pe călătorii. Speră ca tot mai mulţi români să îşi permită să călătorească şi în destinaţii mai „exotice”. Îi place America Latină, dar şi-ar dori în acest an să ajungă în Laos şi Cambodgia.
Agenţia de turism Eturia este pe piaţă de şase ani. Cum v-a venit ideea înfiinţării unei agenţii tailor-made?
Ideea mi-a venit datorită faptului că am călătorit foarte mult, încă înainte de a avea agenţia, în diverse destinaţii din lumea asta, destinaţii exotice sau mai puţin cunoscute, şi de fiecare dată am întâmpinat probleme în a găsi în România un consultant de turism specializat pe acest tip de destinaţii din afara Europei. Trebuia să apelez la agenţii din afara ţării, şi-atunci mi-a venit ideea acestei agenţii care să întâmpine nevoia de a călători în destinaţii altele decât cele tradiţionale ale românilor.
Totuşi nu este pentru toată lumea o astfel de vacanţă...
Noi nu ne propunem să fim o agenţie exclusivistă pentru că nu este cazul şi nu cred că piaţa românească poate susţine o agenţie exclusivistă. Noi încercăm să aducem pachete turistice la tarife cât mai accesibile pentru