Metrorex lansează, marţi, o soluţie tehnologică pentru a permite călătorilor să folosească telefonul mobil pentru plata şi accesul la metrou. Soluţia implementată de Metrorex reprezintă o premieră mondială din punct de vedere tehnologic, în condiţiile în care poate fi utilizată de pe orice model de telefon mobil, indiferent de performanţele tehnice.
Astfel, din luna aprilie, Bucureştiul se alătură capitalelor europene, precum Helsinki, Praga, Viena, care permit călătorilor să folosească telefonul mobil pentru plata şi accesul la metrou.
Clienţii Orange şi Vodafone pot plăti o călătorie cu metroul prin transmiterea unui SMS la numărul scurt 1700, primind confirmarea plăţii imediat, tot prin SMS. De asemenea, ei pot opta şi pentru cumpărarea a 2 sau 10 călătorii, trimiţând textul 2C sau 10C la numărul scurt: 1700. Preţul unei călătorii este de 0,50 euro, pentru 2 călătorii, 0,90 euro, iar 10 călătorii costă 3,25 euro.
Accesul în staţie se va face prin apelarea gratuită a numărului 1700 şi apropierea receptorului telefonului de validatoarele special instalate în staţiile de metrou, în zona de acces peron. Telefonul va emite un semnal sonor care va fi interpretat de validator, stabilind în timp real dacă în contul clientului există călătorii valide şi permiţând accesul către peron.
Acest nou sistem de acces în staţiile de metrou a fost testat anul trecut şi a fost considerat fiabil după procesarea a peste 10.000 de validări în cele şapte staţii pilot. Astfel, Metrorex a decis să vină în sprijinul călătorilor şi să o extindă la nivelul întregii reţele.
Serviciul de achiziţionare a titlurilor de călătorie folosind telefonul mobil se bazează pe tehnologia Data-Over-Voice, serviciu unic în lume, iar Metrorex este singurul beneficiar al acestei tehnologii. Utilizând canalul de voce al telefonului mobil al clientului, Data-Over-Voice, asigur