Directorul general al Apple, Tim Cook, a cerut scuze consumatorilor chinezi pentru confuziile cauzate de politica de garanţie a produselor, după mai bine de două săptămâni de critici din partea presei de stat din China la adresa serviciului de vânzări promovat de Apple, potrivit CNBC.
Compania verifică politica de garanţie pentru iPhone 4 şi iPhone 4S şi simplifică explicarea acesteia, precum şi a modului în care clienţii pot transmite reacţii, a afirmat Cook într-o scrisoare postată pe site-ul Apple din China.
"Suntem conştienţi că, din cauza unei comunicări externe insuficiente, unii consideră Apple o companie arogantă, care nu acordă atenţie sau este indiferentă la reacţiile consumatorilor. Prezentăm scuze sincere pentru orice neajuns şi neînţelegere", a spus el.
Criticile la adresa Apple au început pe 15 martie, odată cu difuzarea unei emisiuni anuale despre siguranţa şi drepturile consumatorilor de către televiziunea de stat.
Emisiunea a criticat compania americană pentru serviciile oferite, inclusiv pentru că nu oferă un iPhone nou, cu un an garanţie, în cazul unor reparaţii majore.
Apple va înlocui modelele iPhone 4 şi iPhone 4S cumpărate în China cu telefoane noi în cazul unor reparaţii capitale şi va acorda o garanţie de un an, a afirmat Cook.
Compania va asigura şi pregătirea corespunzătoare furnizorilor de service, pentru a explica noua politică de garanţie.
iPhone 5, ultimul model Apple, are deja în China o garanţie precum cea care va fi introdusă pentru iPhone 4 şi iPhone 4S.
Popularitatea de care se bucură Apple şi alte branduri străine pe piaţa chineză le face ţinte pentru atacuri. Yum Brands, care deţine lanţul fast-food KFC, precum şi Wal-Mart Stores sau Gucci au avut parte de critici similare din partea presei de stat din China, din cauza unor produse sau probleme legate de condiţiile de muncă. @