Tocmai de aceea, nici o surpriză neplăcută în această privinţă, căci nemţii ştiu să facă cele mai bune trenuri de rulare din lume. Suspensiile sunt un echilibru perfect între rigiditatea necesară stilului de condus mai sportiv şi confortul unei maşini familiale.
Şi când spun „perfect” nu exagerez – rar e atât de confortabilă o maşină care stă aşa de bine pe viraje şi a cărei direcţie comunică atât de bine cu tine, iar asta, culmea, cu puntea spate bazată pe bară de torsiune, nu cu suspensia multilink, disponibilă doar la motoarele de peste 140 de CP.
Aşadar avem stabilitate şi trase relativ neutre în curbele abordate sportiv, dar şi confort la trecerea peste denivelări, care se face la un nivel de confort demn deja de clasa medie. Este un atu major al noii Octavia!
Şoferul este asistat în standard de ABS, ESP şi Multi Collision Brake – un sistem inovator care frânează maşina şi limitează viteza la maximum 10 km/h dacă sistemul înregistrează o primă coliziune iar şoferul nu intervine, pentru evitarea sau limitarea efectelor coliziunilor succesive. Şoferul poate depăşi oricând acest sistem prin acţionarea acceleraţiei sau prin frânarea proprie. Skoda mai oferă în standard şapte airbaguri şi lumini de zi, pentru un scor de 5 stele la Euro NCAP potrivit promotor.ro.
Opţional, poţi beneficia de o sumedenie de alte sisteme – de la frânarea automată la viteze mici, la pilotul autoadaptiv, de la sistemul de detecţie a oboselii la volan până la sistemul de protecţie proactivă a pasagerilor, care strânge automat centurile de siguranţă şi închide geamurile în cazul unui accident iminent. Aş menţiona însă mai ales sistemul Lane Keeping Assist, pentru că Skoda l-a implementat aşa cum trebuie, adică cu ţinerea automată a benzii de circulaţie de către maşină, o treabă foarte utilă pe autostradă sau la drumurile lungi. Şoferul va fi avertizat dacă depăşeşte