Dacia a înregistrat în primul trimestru cel mai puternic avans al înmatriculărilor de autoturisme noi pe piaţa franceză, cea mai mare pentru marca românească, de 24,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 22.598 unităţi, potrivit datelor Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile.
Piaţa franceză a scăzut în primele trei luni cu 14,7% faţă de perioada similară a anului trecut, la 433.297 unităţi.
Pe lângă Dacia, creşteri ale înmatriculărilor au mai înregistrat doar Hyundai (24,2%), Lexus (11%), Toyota (3,2%), Fiat (1,3%) şi KIA (0,1%).
Evoluţia bună a condus la majorarea cotei de piaţă a mărcii româneşti de la 3,58% în primele trei luni ale anului trecut la 5,22%.
Grupul francez Renault, proprietarul Dacia, a consemnat în primul trimestru un declin de aproape 9%, la 104.937 de unităţi. Cota de piaţă a Renault se situează la 24,2%.
Dacia Sandero se află pe locul al zecelea în topul celor mai bine vândute modele de autoturisme, cu 9.067 de unităţi, în primele trei luni, reprezentând o cotă de piaţă de 2,1%. Top zece este dominat de constructorii francezi, cu opt modele (inclusiv Sandero). Singura prezenţă străină este Volkswagen, cu modele Golf şi Polo.
SUV-ul Duster ocupă poziţia a 14-a (cu 8.169 unităţi şi cotă de piaţă 1,9%), Lodgy se află pe 27 (cu 3.357 maşini şi cotă de 0,8%), Dokker pe 72 (1.534 unităţi şi cotă de 0,4%)
În martie, înmatriculările de autoturisme noi sub brandul Dacia au avansat cu 29,3%, la 6.752 unităţi, iar cota de piaţă a urcat de la 2,64% la 4,09%.
Înmatriculările totale de autoturisme din Franţa au coborât cu 16,4% în această perioadă, la 165.244 unităţi.
Grupul Renault a înregistrat un declin de 8,3%, la 39.416 unităţi.
Pe segmentul vehiculelor comerciale uşoare, Dacia a scăzut în Franţa cu 31% în primul trimestru, la 902 unităţi, iar în martie cu 14,9%, la 326 unităţi. P