Piața leasingului a avut o creștere marginală în 2012. Totuși rezultatul este foarte bun ținând cont de tendințele de pe piața internațională și de criza financiară. La acest rezultat a contribuit dublarea creșterii înregistrate de segmentul finanțării mașinilor rulate prin leasing financiar.
Societățile de leasing financiar din România au finanțat anul trecut achiziții de bunuri în valoare de 1.362 milioane de euro, ceea ce reprezintă o creștere modestă, de doar 1%, comparativ cu 2011, potrivit unui comunicat al Asociației de Leasing Bancar (ALB). Companiile membre ALB au finanțat active în valoare totală de 1.235 milioane euro (91%), iar companiile neafiliate, în valoare de 127 milioane euro (9%). Finanțările acordate s-au îndreptat către diverse domenii, respectiv 26% (351 milioane euro) din total au vizat echipamentele, 4% (55 milioane euro) sectorul imobiliar, și 70% (956 milioane euro) finanțarea mijloacelor de transport.
„Deși anul 2012 a fost marcat de un declin pe piața auto, ajungându-se la nivelul anului 2000 din punctul de vedere al autoturismelor noi livrate, pentru finanțarea în leasing sectorul auto a reprezentat motorul în totalul finanțărilor acordate. Aceasta se datorează și faptului că, în timp ce autoturismele noi au pierdut teren, piața autoturismelor second-hand a înregistrat o creștere aproape dublă în 2012 față de anul anterior, motivul principal fiind blocarea temporară a aplicării taxei de poluare“, spune Vorles Morlot, director general al BRD Sogelease. Pentru anul 2013 previziunile sunt greu de cuantificat, ținând cont, pe de o parte, de instabilitatea economică din România, dar și de contextul internațional al pieței auto, caracterizat de un ritm descrescător. Pe de altă parte, programul RABLA reprezintă un imbold pentru reînnoirea parcului auto, dar acesta nu se transpune într-o creștere proporțională a vânzărilor ș