Compania Ursus Breweries a anunţat că va sponsoriza Timişoara cu 300.000 de euro pentru organizarea de evenimente culturale de interes public în vederea câştigării titlului de Capitală Culturală Europeană 2021. Protocolul cu municipalitatea oraşului de pe Bega a fost semnat pe trei ani.
Sponsorizarea Timişoarei de către Ursus este a doua lovitură dată Clujului în cursa pentru titlul de Capitală Culturală Europeană 2021, iar asta după ce, la începutul lunii martie, ministrul Culturii- Danial Barbu a anunţat la Timişoara că va susţine financiar dar şi prin lobby ca oraşul de pe Bega să devină Capitala Culturală Europeană în 2021.
Bugetul pentru primul an de acţiune a Asociaţiei Cluj Capitală Culturală Europeană va fi susţinut de patru mari companii private. Primul „contributor" oficial este Ursus, cel mai mare, deocamdată - Terapia. Cele două companii deja anunţate vin cu 87.500 de euro şi vor contribui cu bani încă două grupuri private, unul din industria telecom, celălalt din zona financiară.
În afară de Cluj-Napoca, şi-au anunţat intenţia de a candida la titlul de Capitală Culturală Europeană, oraşele Iaşi, Alba Iulia, Braşov, Arad, Timişoara şi Sfântu Gheorghe.
Citeşte mai multe despre acest subiect în ediţia print Ziua de Cluj de mâine.