Vanzarile de televizoare pe piata locala au fost anul trecut de 846.000 de unitati, in scadere cu 1,6% fata de cele 860.000 de exemplare vandute in 2011, potrivit lui Ciprian Hatneanu (foto), subregional manager pentru Europa de Est pe divizia de consumer choices in cadrul companiei de cercetare GfK.
Dintre acestea, circa 750.000 de exemplare au fost cu ecran plat (LCD, LED, plasma, 3D, Smart TV), iar restul de 96.000 cu tub catodic (CRT).
“Piata a fost impulsionata de cererea pentru televizoare LED, 3D si Smart TV, de fapt chiar segmentele care au adus valoare. De asemenea, promotiile puternice din 2012 au atras o mai mare cerere. Desi rata de penetrare a televizoarelor cu cub catodic este inca mare (95%), potentialul pentru LCD-uri si plasma este si el in crestere, acum situandu-se la 20%”, mai spune Hatneanu.
Astfel, in 2012, vanzarile de televizoare cu ecran plat au crescut cu 10,9% fata de 2011, cand acestea s-au situat la circa 676.000 de unitati.
Pe de alta parte, televizoarele cu tub catodic au fost de 96.000 de unitati, in scadere cu mai bine de 7 ori fata de 2007, cand acestea erau de 710.000 de exemplare. Scadere: Piata totala de televizoare era de un milion de unitati in 2007-2008 “De-a lungul timpului, televizoarele cu cub catodic (CRT) au fost inlocuite rapid de cele cu ecran plat. Cu toate acestea, daca in 2007 si 2008 se vindeau in jur de un milion de unitati pe an, in 2012 numarul total de televizoare (CRT + televizoare cu ecran plat) este de aproximativ 850.000 unitati”, explica Hatneanu.
De asemenea, dintre tipurile de televizoare cu ecran plat, reprezentantul GfK spune ca anul trecut modelele cu LED au evoluat mai bine decat cele LCD, iar cele Smart mai bine decat cele 3D. Citeste si:Concursul Smart IT a luat sfarsit: Vezi cine sunt castigatoriiSmart IT isi desemneaza castigatorii pe 1 februarieTest-drive Wa