Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate (CJAS) Timiş îi atenţionează pe managerii tuturor spitalelor că pacienţii care îndeplinesc calitatea de asigurat beneficiază în mod gratuit pe perioada internării de toate serviciile necesare pentru tratarea afecţiunii de care suferă.
Oana Răchitan, PR CJAS Timiş, a subliniat că, aşa cum arată HG nr. 1389 din 2010, din Ordinul Ministerului Sănătăţii şi Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr.1723-950 din 2011 cu modificările şi completările ulterioare, spitalele sunt obligate să suporte din sumele contractate cu CAS următoarele:
1. Toate cheltuielile necesare pentru rezolvarea cazurilor internate în regim de spitalizare continuă şi în regim de spitalizare zi, inclusiv medicamente, materiale sanitare şi investigaţii paraclinice.
2. Rambursarea contravalorii cheltuielilor efectuate de către asiguraţi pe perioada internării în cazul în care aceştia, în baza unor documente medicale întocmite de către medicul curant din secţia în care sunt internaţi şi vizate de către şeful de secţie şi managerul spitalului, suportă cheltuieli cu medicamente, materiale sanitare şi investigaţii paraclinice la care ar fi fost îndreptăţiţi fără contribuţie personală.
3. Rambursarea cheltuielilor mai sus enunţate reprezintă o obligaţie exclusivă a spitalelor şi se realizează numai din veniturile proprii ale acestora, pe baza unei metodologii proprii.
„În acest sens, managerii unităţilor sanitare sunt direct răspunzători de modul în care sunt cheltuiţi banii alocaţi pentru ca pacienţii internaţi să beneficieze de toate drepturile necesare pentru recuperare. În plus, atragem atenţia asupra faptului că, în cazul în care pentru pacienţii deja internaţi, se va constata existenţa unor servicii raportate şi pe ambulatoriul clinic (ex: investigaţii paraclinice, reţete prescrise etc.) CJAS Timiş va acţiona în conformitate cu pr