Afacerile grupului Agricover au crescut anul trecut cu cinci procente faţă de 2011, în ciuda contextului economic dificil. Compania a raportat anul trecut o cifră de afaceri de aproximativ 218 milioane de euro, în timp ce profitul operaţional, de peste opt milioane de euro, a scăzut cu 15 la sută comparativ cu anul precedent.
„Agricultura românească a suferit în 2012 mai multe şocuri. Iarna grea, urmată de vara secetoasă, instabilitatea macroeconomică şi volatilitatea majoră a preţurilor cerealelor şi-au pus amprenta asupra întregului domeniu agribusiness. Suntem optimişti în privinţa evoluţiei afacerilor Grupului în 2013, când ne aşteptăm la un an agricol normal, pe fondul scăderii volatilităţii preţurilor la produsele agricole şi al echilibrării cererii şi ofertei”, susţin reprezentanţii Agricover.
Portofoliul de clienţi, mai mare cu 28 la sută
Evoluţia înregistrată anul trecut se datorează unor linii de business înfiinţate recent şi liniei de distribuţie de inputuri pentru agricultură. De asemenea, portofoliul clienţilor pe zona de distribuţie de motorină pentru fermieri a crescut cu 28 la sută faţă de 2011. Astfel că, la rezultatul final pozitiv al grupului, au contribuit cu creşteri de peste 80 de milioane de lei linii de business precum Agricover Livestock – comerţul cu animale vii şi carne sau finanţarea fermelor prin AgricoverCredit IFN, precum şi performanţele Agricover Bulgaria. Prima dintre linii, Agricover Livestock, este una relativ tânără, care a înregistrat o creştere substanţială, veniturile sale triplându-se în 2012 pe fondul dezvoltării de parteneriate cu fermierii. Astfel, din totalul estimat de 150 de exploataţii zootehnice profesioniste, în prezent aproximativ 90 de ferme sunt membre ale Clubului Fermierilor din Zootehnie – Agricover. Pentru acest an, priorităţile de dezvoltare ale acestei linii sunt legate