Proiectul e finanţat din fonduri UE şi se va finaliza cu un ghid de bune practici, care va fi aplicat atât în Marea Britanie, cât şi la Apaţa, Augustin, Crizbav şi Măieruş.
Patru şcoli din Braşov, respectiv din Apaţa, Augustin, Crizbav, Măieruş şi trei unităţi şcolare din Redbridge, Londra (Marea Britanie) încearcă să găsească soluţii pentru includerea copiilor şi tinerilor romi în societate. Cheia este înţelegerea istoriei, culturii şi limbii comunităţilor de romi, consideră iniţiatorii proiectului Comenius Regio 2012.2014 HEART - „Help Educate All Roma (People) Togheter”, în cadrul programului „Învăţare pe tot parcursul vieţii”.
Concret, scopul principal al acestui proiect este de a stabili legături cu autorităţi locale din Redbrigde şi Braşov, să împărtăşească experienţe similare, să găsească modalităţi mai bune de a relaţiona eficient cu părinţii şi copiii din aceste comunităţi.
Potrivit lui Sue Mutter, reprezentant partener englez în proiect, în şcoli din regiunea Redbridge sunt şi copii de etnie rromă, pentru care există interesul de a-i integra. „Ne-am interesat şi am aflat că în Braşov există o comunitate mare de rromi şi este un bun exemplu bun în această chestiune”, a precizat Sue Mutter.
În cadrul acestui proiect, dascălii din şcolile braşovene vor participa la cursuri de formare în domeniul educaţiei interculturale, la Casa Corpului Didactic din Braşov, vor fi organizate vizite de lucru, pentru schimburi de experienţă, iar la final va fi elaborat şi un ghid de bune practici. Dascălii vor implementa, monitoriza şi evalua activităţi şcolare şi extraşcolare specifice, centrate pe elevi.
„Categoric a influenţat până la acest moment activitatea efectivă de la clasă a dascălilor şi în continuare încercăm să facem toate demersurile pentru ca aceşti copii să fie integraţi, respectaţi şi să aibă rezultate şcolare cât mai ap