În vara anului trecut, reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) susţineau că în martie 2013 vor începe lucrările la dublarea celui de-al doilea tronson al ocolitoarei Braşovului, care face legătura între DN 11 şi DN 13.
După cum au precizat, acum, reprezentanţii CNADNR lărgirea acestui segment de 6,5 km la câte două benzi pe sens este încă în faza de întocmire a documentaţiei, respectiv de revizuire a studiului de fezabilitate. Această operaţiune a fost făcută, însă studiul trebuie avizat şi de către Consiliul Tehnico-Economic al CNADNR. După aceasta, urmează… revizuirea proiectului tehnic şi a detaliilor de execuţie şi abia apoi demararea procedurilor de semnare a contractului de execuţie. Reprezentanţii Companiei de Drumuri nu au precizat însă, când se va finaliza toată „hârţogăraia” şi se va trece la lucruri concrete.
Costuri estimate de 80 de milioane de lei
Dublarea celui de-al doilea tronson a fost gândită iniţial ca un proiect al municipalităţii, inclus în Planul Integrat de Dezvoltare şi finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) (69,25%) şi Guvern (30,75%). Ministerul Transporturilor a preluat însă şi aceste lucrări, pe lângă faza a doua a primului tronson şi realizarea celui de-al treilea la solicitarea Comisiei Europene, dat fiind că şi celelalte două lucrări erau executate de Minister, prin CNADNR, finanţate tot cu bani europeni, prevăzuţi în Planul Integrat de Dezvoltare – Polul de Creştere Braşov. Pe tronsonul II al oolitoarei se poate circula din iulie 2009, dar pentru ca pe întreaga centură să se poată circula în regim de autostradă (celelalte două segmente fiind construite din start cu câte două benzi pe sens) este nevoie şi de dublarea acestei porţiuni. Pentru lărgirea la patru benzi a celor 6,5 km de centură ar fi fost necesare aproape 80 de milioane de lei, ţinând cont că