Piaţa leasingului a avut o creştere marginală în 2012. La acest rezultat a contribuit decisiv segmentul finanţării maşinilor rulate prin leasing financiar.
Societăţile de leasing financiar din România au finanţat anul trecut achiziţii de bunuri în valoare de 1.362 milioane de euro, ceea ce reprezintă o creştere modestă, de doar 1%, comparativ cu 2011, potrivit unui comunicat al Asociaţiei de Leasing Bancar (ALB). Companiile membre ALB au finanţat active în valoare totală de 1.235 milioane euro (91%), iar companiile neafiliate, în valoare de 127 milioane euro (9%). Finanţările acordate s-au îndreptat către diverse domenii, respectiv 26% (351 milioane euro) din total au vizat echipamentele, 4% (55 milioane euro) sectorul imobiliar, şi 70% (956 milioane euro) finanţarea mijloacelor de transport.
„Deşi anul 2012 a fost marcat de un declin pe piaţa auto, ajungându-se la nivelul anului 2000 din punctul de vedere al autoturismelor noi livrate, pentru finanţarea în leasing sectorul auto a reprezentat motorul în totalul finanţărilor acordate. Aceasta se datorează şi faptului că, în timp ce autoturismele noi au pierdut teren, piaţa autoturismelor second-hand a înregistrat o creştere aproape dublă în 2012 faţă de anul anterior, motivul principal fiind blocarea temporară a aplicării taxei de poluare“, spune Vorles Morlot, director general al BRD Sogelease. Pentru anul 2013 previziunile sunt greu de cuantificat, ţinând cont, pe de o parte, de instabilitatea economică din România, dar şi de contextul internaţional al pieţei auto, caracterizat de un ritm descrescător. Pe de altă parte, programul RABLA reprezintă un imbold pentru reînnoirea parcului auto, dar acesta nu se transpune într-o creştere proporţională a vânzărilor şi, implicit, a finanţărilor. „Proprietarii vehiculelor care fac obiectul acestui program doresc doar încasarea primei de casare, fără a achiziţi