Indiferent de mijlocul de transport pentru care optaţi, în cazul în care compania nu respectă orarul, vă pierde lucrurile sau nu vă anunţă că a anulat cursa, trebuie să ştiţi că legislaţia este de partea pasagerilor. „Adevărul“ vă spune ce drepturi aveţi.
Vacanţele planificate, călătoriile de afaceri sau vizitele la cei dragi se pot transforma într-un coşmar atunci când, venit la aeroport, afli că zborul ţi-a fost anulat, când autocarul nu mai porneşte din gară sau, ajuns la destinaţie, descoperi că bagajele tale sunt în altă ţară. Ana Mihailov este una dintre pasagerele care au trecut printr-o astfel de experienţă. „S-a întâmplat în septembrie anul trecut. Cumpărasem biletul cu trei luni înainte, iar când am sunat să verific ora, cu o zi până la plecare, mi-au spus că zborul a fost anulat şi că m-ar fi anunţat prin e-mail despre asta. De fapt, nu primisem niciun mesaj“, povesteşte Ana, care era pornită în vacanţă la Roma.
Ulterior a mers la agenţie, unde i s-a propus o alternativă – să zboare a doua zi cu o altă companie. „Am încercat să-mi apăr singură drepturile de consumator. Dacă nu faci nimic, nu se întâmplă nimic. Am pierdut o zi de vacanţă, mă trimiteau de la unul la altul. Am fost pusă în faţa faptului împlinit“, se revoltă Ana Mihailov, care a decis să evite pe viitor compania cu pricină. Printr-o situaţie similară a trecut şi jurnalista Tatiana Eţco. „S-a întâmplat în 2011. În septembrie ne întorceam din vacanţă, din Cipru, prin Turcia, şi la îmbarcare am fost anunţaţi că nu aveau aşa zbor. În zona de tranzit în care eram blocaţi nu puteai nici să mănânci, nici să bei apă. Nu aveam acces la bagaje. Norocul nostru că aveam bani şi că nu ne-am pierdut cu firea“, îşi aminteşte ziarista.
După câteva ore bune de certuri şi clarificări, călătorii au fost preluaţi de o companie străină. „Dacă nu aveam altă conexiune, nu ştiu ce făceam. Când ne-a