Filosofia din spatele conceptului „Do It Yourself“ refuză industrializarea şi achiziţionarea de produse realizate pe bandă rulantă. Îmbrăţişează, în schimb, creativitatea şi personalizarea obiectelor, iar pe termen lung poate deveni o afacere profitabilă.
Există o serie de factori care au contribuit la popularizarea DIY. Pe de o parte, standardizarea produselor a determinat cumpărătorii să caute originalitatea. În acelaşi timp, criza economică a avut drept consecinţă şi restrângerea bugetului alocat achiziţionării diverselor produse. Altfel spus, cele mai multe persoane preferă să confecţioneze anumite obiecte, în loc să apeleze la ajutorul profesioniştilor. În modă, în decoraţiunile interioare, dar şi în gastronomie curentul DIY a avut şi are succes mai mult decât în alte domenii, iar mediul online favorizează popularizarea celor cu adevărat talentaţi.
DIY în modă şi gastronomie
În iunie 2005, Ian Pearson publica un articol în care vorbea despre viitorul industriei modei. În faţa presiunilor economice şi a digitalizării, creatorii şi-au modificat strategiile şi au încercat să „se împrietenească“ adesea şi cu alte tipuri de clienţi. Altfel spus, clasa mijlocie ar fi putut avea acces la produse care să poarte, de pildă, eticheta unui Karl Lagerfeld sau, un exemplu mai recent, a lui Oscar de la Renta.
În ciuda acestor strategii, micile afaceri începute de aşa-zişii amatori au început să aibă succes. Reţeta, în cazul majorităţii, a inclus un blog, o porţie consistentă de talent şi atragerea vizitatorilor cu ajutorul a diverse promoţii.
Un astfel de blog este „A Beatiful Mess“. În cadrul paginii de prezentare, autoarea scrie: „În vara lui 2007, Elsie a început A Beautiful Mess doar pentru amuzament. Încet-încet, crearea de articole a devenit pasiunea ei. La începutul lui 2010, Emma a început să contribuie cu idei şi reţete“. După aproximati