Crerea de spatii de birouri pentru companiile medii a urcat in T1 la 168.667 metri patrati, cu 30% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut si cu 35% mai mult decat media anului 2012, potrivit Esop Consulting.
Aceasta crestere a cererii s-a resimtit si in volumul tranzactiilor incheiate de catre Esop, care s-a majorat cu 28% fata de aceeasi perioada a anului trecut, depasind suprafata totala de 8.000 metri patrati.
„Apreciem ca in 2013 vom tranzactiona peste 40.000 de metri patrati pe piata spatiilor de birouri”, a spus Alexandru Petrescu, managing partner la Esop Consulting.
Al doilea an consecutiv de crestere a cererii in T1
In primul trimestru, Esop a evaluat peste 500 de cereri de spatii de birouri, ce totalizeaza o suprafata de peste 165.000 metri patrati, in crestere cu 30% fata de perioada similara a anului trecut.
Si in primul trimestru din 2012 s-a resimtit o crestere fata de anul precedent, cu 27%, ceea ce inseamna ca in T1 2013 s-au primit cereri care totalizeaza o suprafata cu 57% mai mare decat in T1 2011.
Domina in continuare bugetele sub 11 euro/mp/luna
In ceea ce priveste impartirea cererii pe bugete, structura pietei spatiilor de birouri nu s-a schimbat foarte mult fata de inceputul anului trecut. Daca in primul trimestru din 2012 cererile cu bugete de pana in 11 euro/mp/luna reprezentau un procent de 50%, acum ponderea lor a mai crescut usor, la 56% din totalul cererilor de birouri.
„Exista in continuare o piata in care pretul este cel care dicteaza in mare masura, iar ponderea lui in luarea deciziei este mare, insa am observat in ultimele luni o crestere a importantei pe care clientii o acorda imaginii, calitatii spatiului si posibilitatilor de extindere in viitor in cadrul aceleasi cladiri, ceea ce ne face sa consideram ca increderea