FORT: Transportul ilicit de pasageri a atins o cotă de piaţă de peste 25%
UNTRR: Dacă Poliţia şi Fiscul ar aplica legislaţia în vigoare, făcând controale în trafic, fenomenul s-ar diminua în proporţie de 80 - 90%
Bugetul de stat pierde anual direct şi indirect milioane de euro, în timp ce transportatorii legali sunt sufocaţi de corupţie şi obligaţii financiare din ce în ce mai mari
Fenomenul transportului ilicit de persoane a luat amploare în ultimul an, înregistrând o creştere de peste 7 procente faţă de nivelul anului trecut. Potrivit unui studiu realizat de Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT), transportul ilicit de pasageri desfăşurat de persoane fizice cu autoturisme personale atât pe teritoriul României, cât şi în afara acestuia, a crescut în ultimele 12 luni de la 18% (în martie 2012) la peste 25% (în martie 2013). "Între timp, pe şoselele României, dar şi în afara graniţelor ţării, au loc evenimente rutiere tragice în care sunt implicate aceste autoturisme fără ca autorităţile să dezvăluie faptul că pasagerii se aflau în autovehicule pirat", notează FORT.
Reprezentanţii Federaţiei explică în comunicat că Registrul Auto Român reduce în acte numărul de locuri al autovehiculelor, astfel încât posesorii acestora să poată ocoli obligaţiile legale ce se impun maşinilor de peste 8+1 locuri. "Alte mii de autoturisme 8+1 se pregătesc în perioada următoare de transformare în autoturisme cu 7+1 locuri pentru a evita ultimele modificări legislative", atrage atenţia FORT.
Contactat telefonic, Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), avertizează că "aplicarea legii face diferenţa" între transportatorii care operează legal şi cei care derulează activităţi ilegale. "Fenomenul apare acolo unde serviciile oferite de transportatori nu prea au acoperire sau nu sunt prea bine organiza