Razboiul principalilor competitori pe piata de retail electroIT din Romania se duce nu doar “la raft” si in rezultatele de final de an, ci si ce nume este cel mai cautat pe Google. Influenta motorului de cautare este foarte importanta asupra afacerilor companiilor si, mai mult, indica performanta si vizibilitatea de care se bucura magazinele.
Google dispune de mai multe instrumente de masurare a performantelor si cautarilor, Wall-Street.ro folosind doua dintre ele pentru a sublinia tendintele principalilor retaileri electroIT in motorul de cautare – Google AdWords si Google Trends.
Instrumentul pentru cuvinte cheie din Google AdWords analizeaza numarul de cautari dupa un anumit termen, lunar, pe Google. Wall-Street.ro a folosit in statistici exclusiv cautarile din Romania. S-a calculat volumul traficului generat exact de termenul respectiv (magazinul – n.r.). Statisticile sunt realizate pe baza cautarilor de pe desktop-uri si laptop-uri, nu de pe terminale mobile (tablete, smartphone-uri). Numarul de cautari de pe mobile este mult mai redus comparat cu cautarile de pe desktop-uri si laptop-uri.
Google Trends, asa cum ii spune numele, indica tendintele termenilor in Google – cand a fost respectivul termen cautat cel mai mult.
Concluzii generale – magazinele cercetate (Altex, Domo, Flanco si eMag.ro) inregistreaza cresteri semnificative (si) in Google la final de an si, in 2012, cresterea cea mai mare (maximul atins) a fost in perioada Black Friday.
In ceea ce priveste cautarile pe Google, Altex a fost depasit de Domo in diferite perioade, compania condusa de Dan Ostahie reusind "sa ia fata" Domo spre finalul anului precedent.
eMag, asa cum este de asteptat datorita faptului ca este unicul magazin dintre cele patru lansat exclusiv pe Internet, are cel mai ridicat nivel de interes pe Google.
Altex
Conform AdWord