O parte dintre fermierii care în această perioadă trebuie să înainteze solicitări pentru tranşa a II-a de bani în cadrul Măsurii 141 se confruntă cu probleme, majoritatea legate de terenul declarat la APIA.
După ce, anul trecut, s-a vorbit intens de problemele apărute la solicitarea tranşei a IV-a de bani în cadrul Măsurii 141 - „Sprijinirea fermelor de semi-subzistenţă”, o altă parte dintre fermierii care au intrat mai târziu în cursa pentru banii europeni întâmpină dificultăţi. Este vorba despre proiectele ajunse în anul II, pentru care în această perioadă se depun solicitările de plată. Proiectul a fost declarat eligibil şi s-a încasat prima tranşă de bani (se oferă 1.500 euro anual, timp de 5 ani), însă fermierii care au depus proiectul ca persoană fizică aveau obligaţia să se constituie juridic în persoană fizică autorizată (PFA) sau întreprindere individuală (II), cuprinzând în acte inclusiv suprafeţele de teren sau efectivele de animale, familiile de albine etc., pentru care s-a obţinut finanţarea.
„Aici întâmpină probleme fermierii noştri, în parte pentru că nu au fost consiliaţi şi informaţi la momentul depunerii proiectului despre paşii următori, inoculându-se ideea că aceşti bani sunt o subvenţie care li se cuvine şi nu trebuie să respecte nicio regulă. Ar fi trebuit să ştie că trebuie să declare la APIA, Registrul Naţional Apicol sau DSVSA terenul şi animalele pe care le deţin pe entitate juridică, PFA sau II, nu pe numele lor sau al membrilor gospodăriei. Noi am încercat, la solicitarea membrilor noştri de sindicat şi a altor fermieri cărora le oferim consultanţă, să obţinem un răspuns de la minister, propunând soluţia de a se proceda ca în alte judeţe, cum sunt Dâmboviţa sau Dolj, de a se accepta extrasul din Registrul Fermierilor (RO) însoţit de print-screen-ul cu suprafeţele declarate pe anul 2013 de către PFA sau II. O a doua soluţie