Știm deja că, în lumea Audi, litera Q ascunde familia de modele sport-utility. Cunoaștem, de asemenea, că RS vine de la Racing Sport și că aceste două inițiale pun în lumină cele mai performante modele ale producătorului din Ingolstadt. Cea dintâi alăturare a celor două noțiuni a avut premiera mondială în acest an la Geneva și a dat naștere modelului RS Q3. „Noul vehicul transferă filosofia performanței Audi în segmentul SUV-urilor compacte, dând naștere unei clase aparte“, consideră Franciscus van Meel, directorul diviziei quattro GmbH. Cel mai mic SUV din gama Audi are acum o latură pronunțat sportivă, grație echipării modelului cu un propulsor TFSI de 2.5 litri care dezvoltă 310 CP.
Datorită acestui motor, dar și șasiului performant, posesorul unui RS Q3 poate accelera de la 0 la 100 km/h în numai 5,5 secunde. Viteza maximă a fost limitată electronic la 250 km/h. În ciuda performanțelor amintite, producătorul a menționat un consum de doar 8,8 l/100 km, obținut prin modificarea unor caracteristici ale acestui motor cu cinci cilindri disponibil și pe modelele TT RS sau RS 3 Sportback. Oficialii Audi au menționat un preț de bază pentru piața germană de 54.600 de euro.
Articol preluat din Suplimentul Auto Capital apărut în data de 25 martie 2013.
Citește și: Geneva Motor Show: TRANSFORMERS Dacia Logan MCV: Raport imbatabil Start dezastruos al pieței de autoturisme noi în 2013 Piața vehiculelor comerciale, pe valurile crizei Ford EcoSport: Forțat de împrejurări Mașinile second-hand au salvat piața leasingului auto NOU: Chevrolet Captiva FL Un an cu schimbări la poliţa RCA. Dispar ofertele «super ieftine»
Știm deja că, în lumea Audi, litera Q ascunde familia de modele sport-utility. Cunoaștem, de asemenea, că RS vine de la Racing Sport și că aceste două inițiale pun în lumină cele mai performante modele ale producătorului d