Carmen Pavel, sefa agentiei de turism J`Info Tours, cu traditie din anul 1990, trage un semnal de alarma in privinta ofertelor care promoveaza vacante chilipir si recomanda turistilor sa se orienteze mai degraba catre sejururile cu preturi decente.
"Vad ca exista acum tot felul de optiuni de genul platesti unul si mergi doi sau platesti o vacanta si mai primesti una gratis. Acestea ascund in spatele lor sau niste trucuri de marketing sau niste probleme interne ale firmei", a declarat pentru Wall-Street.ro Carmen Pavel.
Potrivit acesteia, pentru o agentie care practica marje corecte de profit astfel de oferte sunt imposibil de acordat.
“Daca lucrezi in niste marje corecte nu ai cum sa oferi astfel de preturi, nu ai cum sa ai comision 50% la o vacanta, asa incat sa oferi o alta gratis. Noi preferam sa mergem pe niste comisioane de pana in 10%, asa incat pentru serviciile turistului sa fie alocata 90% din suma pe care o plateste, iar uneori lucram si cu 5-6% comision", a explicat Pavel.
Carmen Pavel a adaugat nici pentru companiile care practica astfel de oferte perspectivele nu sunt bune, deoarece “este un foarte mare pericol in perioadele de criza, in care economia trece prin diverse probleme, sa acorzi reduceri sau gratuitati. In aceste perioade se merge pe pretul corect, pe marje foarte mici sa iti pastrezi veniturile".
Efectul unei astfel de practici duce la pana la intrarea in faliment a companiei. Citeste si:Mini-vacanta 1 Mai-Paste: romanii au platit pana la cateva zeci de mii de euro pentru distractieCum s-au pregatit romanii de sarbatori: vacante rezervate de la inceputul verii si goana dupa destinatii exoticeAi ramas cu bani dupa sarbatori? Vezi 8 sejururi chilipir la inceput de an
"Anul trecut au fost cel putin 7-8 agentii care au mers cu aceste curbe de sacrificiu si inainte de sezon au intrat in faliment. Dupa aceea