Reconfirmarea liderului deja regional, Gheorghe Nichita, ca preşedinte al filialei ieşene a PSD, eveniment cât se poate de previzibil, câtă vreme nu a cutezat nimeni altcineva, nici măcar de formă, să mai candideze, nu presupune sine die că aici, USL, este mai monolitic ca în restul ţării.
Din contra, ar fi ceva semne că lucrurile nu stau deloc într-o deplină frăţietate în culisele acestei uniuni, la Iaşi, dintr-o sumă de motive, unele cu origini în structura executivă centrală, altele care ţin strict de istoricul recent şi empatiile celor patru componente ale acestei alianţei electorale.
Astfel, promisiunile USL, legate de concretizarea celor trei proiecte strategice (modernizarea aeroportului, autostrada vest – est, Tg. Mureş – Iaşi – Odessa, şi spitalul regional de urgenţe), par a fi mai mult angajamente decontabile în tabără liberală, pentru a suscita interesul liderilor PSD Iaşi. Evident, cele trei obiective sunt cumva în aria de competenţă a Consiliului Judeţean, condus de liberalul Cristian Adomniţei, iar măcar primele două, cele referitoare la aeroport şi autostradă, fac o trimitere explicită la ministrul liberal al Transporturilor, Relu Fenechiu. Astfel, un eventual succes sau eşec al acestor promisiuni va fi capitalizat sau imputat electoral PNL, motiv suficient pentru ca Gheorghe Nichita să nu pluseze mai mult decât trebuie. De altfel, „scăparea“ de moment a ministrului Dan Şova, care aprecia ca nefiind o preocupare politică deosebită subiectul autostrăzii spre Tg. Mureş, chiar precizarea lui Ponta, care considera autostrada spre Comarnic ca fiind un proiect personal, prioritar, spune de fapt totul despre poziţionarea social-democrată faţă de proiectele strategice ieşene.
În replică, deşi estompată şi discret reţinută, replica explicită a liderului PNL Iaşi, Relu Fenechiu, care recunoştea că-l vede mai potrivit pentru condiţia de lider