Un studiu arata ca oamenii sunt influentati intr-o mare masura de etichetarea mancarii ca fiind organica, existand riscul de a fi pacaliti de plasarea acestei etichete pe ambalajul unor alimente obisnuite. Potrivit oamenilor de stiinta de la Universitatea Cornell din New York, eticheta de "mancare organica" poate influenta mai mult decat viziunea asupra sanatatii. Astfel, perceptia gustului, a caloriilor si a valorii poate fi alterata semnificativ atunci cand un produs este prezentat drept organic, scrie Daily Mail.
Experimentul, pentru care cercetatorii au recrutat 115 oameni de la un un centru comercial local, a presupus testarea de catre acestia a trei perechi de produse: doua iaurturi, doua prajituri si doua pungi de chips. In cadrul fiecarei perechi, un produs a fost etichetat "organic", iar altul - "normal". Aspectul pe care nu l-au observat a fost ca produsele erau, in fiecare caz, organice.
Participantilor li s-a cerut sa evalueze gustul si continutul de calorii din fiecare aliment, precum si sa numeasca un pret pe care l-ar plati pentru ele. Desfasurarea experimentului a demonstrat ca eticheta de "organic" a influentat considerabil perceptiile consumatorilor. In ceea ce priveste prajiturile si iaurtul, participantii au estimat ca au cu mult mai putine calorii atunci cand au fost etichetate "organice", aratandu-se dispusi sa plateasca mai mult cu pana la 23,4 la suta pentru ele.
Perceptia asupra aspectelor nutritionale ale acestor produse a fost de asemenea modificata. Prajiturile si iaurtul cu eticheta "organic" au fost considerate, dupa gust, ca avand mai putine grasimi decat cele normale, in timp ce prajiturile si cartofii "organici" au fost considerate a fi mai nutritive.
Eticheta a pacalit si papilele gustative ale oamenilor: in cazul celei cu "organic", cartofii au lasat impresia ca fiind mai apetisanti