Marți, 2 aprilie, elevii de gimnaziu de la Școala Gâdinți au venit la școală însoțiți nu de părinți, ci de bunici. Întâlnirea a avut drept scop educarea copiilor în spiritul responsabilizării.
“Dialogurile peste timp” au fost pretextul unei întâlniri de suflet, care i-a pus pe bunici nu doar în ipostaza de povestitori, cât, mai ales, în ipostaza de personaje ale unor întâmplări din perioada în care aveau vârsta nepoților de astăzi. Așa au aflat copiii de astăzi că poți fi fericit fără telefon mobil și jocuri pe calculator și că școala de astăzi, chiar dacă te sâcâie “proful de mate”, e doar un moft pe lângă ce însemna viața de elev pe timpul războiului.
“Ideea organizării acestei întâlniri a fost aceea de a rezolva conflictul dintre generații cu ajutorul dialogului dintre generații. Am invitat bunicii la școală, și nu părinții, tocmai pentru că distanța de vârstă dintre aceste generații este și mai mare, iar diferențele dintre realitățile trăite de fiecare astfel de generație în parte sunt mai vizibile. Am vrut ca bunicii să vadă cum arată școala de astăzi, să afle care sunt preocupările de astăzi ale elevilor. La rândul lor, ne-au povestit ce însemna să faci școală pe timpul lor, pentru unii chiar în timpul războiului, cum se jucau copii fiind, ce cântecele cântau, într-un cuvânt care le era traiul atunci. Practic, le-am oferit copiilor o alternativă a educației și a școlii de astăzi, prin evocarea unor întâmplări din copilăria bunicilor. Sunt sigură că, la plecare, copiii au conștientizat avantajele pe care le au, că prin hotărârile pe care le vor lua mai departe, hotărâri de care depide viitorul lor, vor ști să se folosească de aceste avantaje și că vor fi, cu siguranță, mai responsabili”, a spus profesoara Irina Barbacaru, directorul Școlii Gâdinți.
Marți, 2 aprilie, elevii de gimnaziu de la Școala Gâdinți au venit la școală însoți