Anii 1950 au păstrat încă din măiestria vechilor artişti plastici, dar naţionalizarea şi ideologia marxist-leninistă avea să ducă rapid spre iluzoriu ideea de concurenţă. Chiar dacă nu au fost vândute cum suntem astăzi obişnuiţi, Carpaţi, Relaxa sau Haţegana sunt doar câteva din mărcile româneşti devenite vedete în comunism. adevarul.ro vă readuce în atenţie brandurile-vedetă din România lui Ceauşescu, dar şi ce s-a ales de ele, astăzi.
Între superficialitate şi derizoriu, între amatorism şi uneori chiar amuzant, modul prin care se vindeau „produsele Patriei” arată tocmai felul în care a fost o epocă prin care România a trăit jumătate de secol. Cu toate astea însă, o bună parte dintre produsele româneşti comuniste se făceau cu mult timp înainte ca sistemul ideologic marxist-leninist să intre în ţară, aşa încât numele firmelor au rămas în conştiinţa publică. Unii le-au îndrăgit, alţii au făcut glume pe seama felului în care li se făcea reclamă, unii le-au preferat în faţa celor străine, unii au urât monopolul statului, cert este că nu puţine au fost brandurile româneşti care au devenit vedetă în Epoca de Aur.
Advertising de tip comunist
Publicitatea din perioada comunistă s-a împărţit pe etape şi influenţe, dar nu a ieşit niciodată de sub umbrela cenzurii aprig aplicate până în 1989. Puţinele târguri internaţionale de publicitate, dar şi reclamele produselor duse la export, deşi mai modern construite, nu s-au apropiat niciodată de standardele occidentale.
Instaurarea regimului comunist în România a dus la diminuarea progresivă a activităţii publicitare, mai ales după naţionalizarea mijloacelor de producţie, a unităţilor comerciale. Atunci, practic, prin instituirea monopolului statului, nu mai exista o piaţă reală, concurenţială, de unde şi absenţa formelor de promovare a produselor şi a serviciilor, conform volumului „Istoria Jurnalismului şi