Clienţii care utilizează şi plătesc separat servicii precum plata facturilor, retrageri de numerar sau transferuri bancare, plătesc comisioane bancare mai ridicate cu 50%, faţă de achiziţionarea acestora la pachet, rezultă dintr-un studiu al BCR efectuat pe segmente interne de clienţi. Clienţii mai sofisticaţi optează atât pentru economisirea de bani, cât şi pentru economia de timp. Astfel, circa 40% dintre clienţii BCR care deţin pachete de cont curent şi-au activat serviciul de internet banking, iar 86% au card de debit ataşat. "Pachetul de cont curent oferă cel mai scăzut cost total pentru operaţiunile bancare care fac parte, inevitabil, din viaţa de zi cu zi a oricărui client: retrageri de numerar, plata facturilor sau transferuri bancare", a declarat Cătălina Zincenco, şef departament, Produse de Economisire şi Investiţii, BCR. Studiul evidenţiază o evoluţie a comportamentelor de economisire dinspre clienţii care economisesc acasă, către clienţii care păstrează banii în depozite la vedere, până la cei care optează pentru pachete de cont curent cu facilităţi extinse, mizând pe câştigul suplimentar din bonusul de dobândă (4% pe an) acordat pentru tranzacţii intensive efectuate cu cardul de debit.
BCR a identificat trei profiluri distincte de clienţi
Gospodarul prudent:
Clienţi care preferă să aibă controlul banilor în numerar şi nu cunosc încă în detaliu avantajele pe care le oferă produsele şi serviciile bancare. Preferă să retragă bani de la bancomat şi să plătească cash în marea majoritate a cazurilor. Sunt, în general, interesaţi de produse bancare de economisire.
Chibzuitul modern:
Clienţi cu o educaţie financiară medie. Cunosc şi utilizează produsele bancare de bază, precum contul curent şi cardul de debit. Utilizează ocazional şi alte produse bancare, precum împrumutul sau cardul de credit. Preferă pachete