Deja nu mai e o noutate faptul că scări întregi rămân fără apă la robinet din cauza celor care nu își plătesc facturile cu lunile sau chiar cu anii. Nu interesează absolut pe nimeni că au de suferit și cei care sunt cu plățile la zi, altfel ar fi fost luate măsuri în acest sens.
An de an, sute de familii care locuiesc în blocurile din Bistrița află că vor rămâne fără apă preț de câteva zile, chiar și săptămâni întregi, pentru că unul, doi sau trei vecini au uitat să mai treacă pe la casieriile asociațiilor de locatari sau la Aquabis pentru a-și plăti dările.
Oamenii aflați în această situație, fără voia lor, chiar dacă sunt la zi cu plata, încearcă să găsească soluții pentru ca problema să fie rezolvată, dar stresul și nervii lor sunt în zadar... Degeaba merg să ceară socoteală la Aquabis, Protecția Consumatorilor sau la președinții asociațiilor de locatari. Peste tot primesc același răspuns: așa spune legea!
Potrivit reprezentanților Aquabis, sistarea nu se poate face separat pentru fiecare apartament în parte datorită instalațiilor comune de furnizare a apei în aceste tipuri de construcții.
De asemenea, Caius Diugan, șeful Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Bistrița-Năsăud, spune că la instituția pe care o conduce "au sosit de-a lungul timpului reclamații pe această temă, dar noi nu putem lua măsuri, nu suntem abilitați... Nu putem decât să luăm legătura cu Aquabis și cu asociațiile de locatari, să facem un fel de mediere, pentru a-i putea ajuta pe oamenii care suferă de pe urma celor cu datorii mari. Atunci când oamenii își fac contractele la comun își asumă niște riscuri și unii au de suferit ulterior, ceea ce nu e corect".
Și atunci? Cum protejați consumatorii buni platnici?! Administratorilor de asociații de proprietari/locatari nu le rămâne decât să colecteze o parte din sumele restante (de obicei, obișnuiesc