Proba scrisă a Olimpiadei Naţionale de Limbi Romanice- Limba Franceză le-a pus elevilor la încercare cunoştinţele despre gramatică şi analiză pe text, dar şi creativitatea. Cei 312 elevi au avut la dispoziţie trei ore pentru a rezolva subiectele propuse. Potrivit oficialilor comisiei de coordonare a Olimpiadei, nu au fost semnalate incidente. Nici un elev nu a fost eliminat din sala de examen pentru suspiciune de fraudă, dar doi au absentat.
Preşedintele comisiei naţionale de evaluare, conferenţiar dr. Daniela Dincă, s-a arătat mulţumit de organizare. „Au avut emoţii elevii de clasa a VII-a şi a VIII-a, dar la sfârşit erau bucuroşi, iar la evaluarea lucrărilor vedem ce au făcut efectiv. Şi subiectele au fost pe măsură, un nivel de bază, de începător, subiectele au fost clar formulate. Subiectul care face diferenţa într-adevăr este subiectul de creativitate. Primele două părţi nu pot fi contestate, doar pentru partea a treia ei pot să depună contestaţie. Am mai participat la încă trei olimpiade naţionale şi mă aştept la multe contestaţii. Elevii sunt doritori să îşi vadă lucrările, spun că dacă au ajuns la un asemenea nivel, ei vor să se corecteze”, a precizat preşedintele comisiei naţionale de evaluare.
La clasa a VIII-a au fost 3 subiecte, prima parte de înţelegere scrisă a textului, partea a doua de gramatică, iar partea a 3-a de compunere. La partea a doua, de structuri lingvistice, fiindcă au fost elaborate subiecte cu 7 subpuncte în loc de 20, calculatorul, dintr-o eroare, a alocat 25 de puncte, ieşind un total de 105 puncte pentru nota 10. „Când am trecut în săli şi am semnat colţul, le-am adus la cunoştinţă eroarea şi că îi invităm să consulte baremul la ieşirea din sală şi să-l ia în considerare”, a adăugat conferenţiar dr. Daniela Dincă.
Impresionaţi de ospitalitatea gazdelor
Cadrele didactice din